Ať už máte vlastní firmu, nebo o podnikání teprve přemýšlíte, pokaždé na světlo světa vyvstane otázka úspěšnosti vašich záměrů. Lze ještě v dnešní době vymyslet něco opravdu neotřelého? A pokud ano, bude tento nápad životaschopný? O vašem úspěchu či neúspěchu rozhoduje několik faktorů. Pojďme se na ně společně podívat.
Vlastní podnikání je snem mnoha lidí napříč generacemi. Někteří se vidí v čele rodinné firmy, která se dědí z generace na generaci. Další zase sní o zajímavém start-upu, který by zaplnil pomyslnou díru na trhu.
A tak lidé chodí kolem svých snů natolik dlouho, až se jednoho dne probudí a řeknou si: ,,A proč to vlastně nezkusit?”
Prvotní elán ale málokomu dlouho vydrží. Aby vše fungovalo, jak má, bude potřeba, abyste se řídili několika kroky.
Znáte je? To si můžete ověřit v následujících bodech.
Obsah článku
Co chci dělat?
Aby bylo možné vůbec začít, měli byste se zamyslet nad tím, co byste chtěli dělat. Možná je vaším snem péct koláče a vyrábět domácí marmelády. Taky ale můžete chtít vytvářet vlastní videohry, nebo poskytovat péči seniorům a dlouhodobě nemocným.
To, že si jasně definujete svůj cíl vám pomůže udat směr vašim záměrům. Je ale potřeba podotknout, že jen tento krok k samotnému úspěchu nestačí.
Pokud si chcete být svými záměry naprosto jistí, zkuste udělat malý průzkum odvětví, do kterého se chcete vrhnout. Máte v okolí nějakého významného konkurenta? Měli by lidé o váš produkt či službu zájem?
Díra na trhu může být například v oblasti vysoce odolných lehátek, které unesou i pořádný kus chlapa: https://www.attackpromotion.cz/lehatkove-leharo/
Jestli-že jste zjistili, že je váš nápad naprosto unikátní, na jednu stranu je to dobře a můžete si gratulovat. Je ale potřeba si ověřit, zda je váš nápad životaschopný. Může se totiž lehko stát, že podobný nápad měl už někdo před vámi a skončil, protože se ukázalo, že po dané věci není poptávka. Případně je příliš technicky náročná.
Chce to dobrý plán
O úspěchu či neúspěchu začínajícího podniku rozhoduje i dobrý plán. Vybudujete malou firmu s několika zaměstnanci, nebo si zatím vystačíte sami? Jak budete celý projekt financovat? Máte nějakou finanční rezervu, která vám případně pomůže překlenout období, kdy se nedaří? Znáte někoho, kdo vám může v případě nesnází pomoci? (Nejčastěji to bývá účetní, právník atp.)
Na všechny tyto otázky, včetně mnoha dalších, je potřeba si zodpovědně odpovědět. Papír toho snese dost a až teprve realita ukáže, jak těžká dřina to podnikání vlastně je.
Marketing
Ať už jste zástupcem zavedené firmy, nebo se teprve stavíte na vlastní nohy, v obou případech je pro vás a vaše služby důležitý marketing.
Často se můžeme setkat s tím, že velké firmy dlouhodobě uplatňují již léty ověřený marketingový model, který se ale naprosto míjí s potřebami dnešní mladé generace. Tato situace pro vás může být velmi náročná. A v horším případě i naprosto likvidační.
Nic ale není předem ztraceno.
Dnešní mladí si nejvíce rozumí s:
- Obsahem na internetu
- Sociálními sítěmi
- Virálními videi
- Komiksy a vtipně pojatou infografikou
- Sdílenou ekonomikou
Také se vyplatí přemýšlet nad tím, co by vaše cílová skupina mohla potřebovat. U těch mladších jsou to například předměty spojené se školou: https://www.attackpromotion.cz/zpatky-do-skoly/
Možná jsme vás právě vyděsili, protože ani jednu z těchto věcí nepoužíváte. Nemusíte mít ale strach. Kupní síla se neskládá pouze z teenagerů a mladých dospělých. V populaci je stále vysoké procento starších lidí, kteří jsou zvyklí na tradiční způsob marketingu.
Mají rádi:
- Tištěnou a televizní reklamu
- Nákup v kamenných prodejnách
- Slevové akce
- Konzervativní způsob vyjadřování
- Doporučení významných osobností
Mějte tedy na paměti, že správná komunikace s vaší cílovou skupinou je nejlepším způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky a vytvořit z nich věrné uživatele vašich výrobků a služeb.
Samozřejmě, pokud se vám podaří marketingový majstrštyk, díky kterému si vás lidé snadno zapamatují, tím lépe pro vás.
Neotřelé nápady
Povědomí o své značce zvednete i tak, že se rozhodnete investovat do reklamních předmětů. Je ale potřeba myslet na to, že v dnešní době se zákazníci nespokojí s obyčejnou propiskou či klíčenkou. V ideálním případě se poohlédněte po reklamních předmětech, které si necháte vyrobit přímo na míru.
Jak mladší, tak starší generace si poměrně rychle zvykla na reklamní předměty s vysokou přidanou hodnotou. Může se jednat o vtipně pojatý otvírák, zajímavě řešenou plechovku na bonbóny s logem vaší firmy či nejrůznější herní míče.
Tipy na zajímavé reklamní předměty na míru najdete zde: https://www.attackpromotion.cz/predmety/zakazkova-vyroba/
U reklamních předmětů, které byly vyrobené na míru je velkou výhodou i to, že se nemusíte striktně řídit tím, co už někdo vytvořil. Není tedy problém nechat si vyrobit vlastního plyšáka, nebo plážové křesílko.
Dobrou strategií jsou i reklamní trička, čepice a mikiny. Jejich výhodou je, že jejich nošením vám klienti dělají bezplatnou reklamu. A to opakovaně.
Rozhodně byste tedy na tomto kroku neměli šetřit.
Pokud zvládnete ustát těchto několik kroků, pak vám garantujeme, že jdete po správné cestě. A protože opakování je matka moudrosti, ještě jednou připomínáme, že klíčem k úspěchu je dobrý plán, neotřelý nápad, potřeba investic na správném místě a v neposlední řadě i trocha toho štěstí. Věříme ale, že to dobře zvládnete.