Homebanking je služba přímého bankovnictví umožňující komunikaci s bankou prostřednictvím speciálního programu nainstalovaného v počítači klienta. Díky tomuto programu se homebanking odlišuje od internetového bankovnictví a transakce lze provádět i v režimu offline. Služba je určena spíše firemním klientům, banky ji ale poskytují i soukromé klientele. V současné době však stále více ustupuje do pozadí a je nahrazována internetovým bankovnictvím.
Co služba nabízí?
Přímo od svého pracovního stolu můžete provádět transakce jako na pobočce vaší banky, můžete mít rovněž přehled o probíhajících pohybech na vašem účtu v reálném čase. Program lze provázat s vlastním firemním účetnictvím. Nevýhodou je vázanost na jeden (či několik) konkrétní počítač s nainstalovanou bankovní aplikací. Pokud nemáte pevné připojení k internetu, budete muset navíc platit telefonní poplatky. Tato služba je určena spíše pro podnikatele a firmy, nepodnikajícím fyzickým osobám bude více vyhovovat internetbanking.
Kolik to stojí?
V některých bankách zaplatíte poplatek za zřízení služby (většinou v řádu stokorun) a pak platíte měsíční platby (do sta korun). Transakce prováděné tímto způsobem jsou většinou výrazně levnější, při větších objemech plateb se vám může homebanking takto sám zaplatit. Kromě těchto poplatků musíte ještě platit za připojení k internetu a telefonní poplatky.
Jak je to s bezpečností?
Aplikace ve vašem počítači, šifrovaná komunikace mezi vámi a bankou zajišťují vysokou úroveň bezpečnosti.