Fajnšmekři namítnou, že není nad vůni interiéru zbrusu nového vozu, ale také ojeté auto nabízí specifické výhody. Například to, že je již „zajeté“. A samozřejmě podstatně nižší cenu. Statistiky hovoří jasně a nový vůz každoročně ztrácí cca 10 % původní hodnoty. Z toho logicky vyplývá, že ideální doba nákupu je po čtyřech až pěti letech. Ceny luxusních automobilů však rychle klesají dokonce prvních osm let.
Výše uvedená data pochází z analýzy obrovského množství inzerátů, které se objevily na inzertním serveru Seznamu. Potvrdil je také renomovaný autobazar Výhybka. Prodejce souhlasí i s tím, že si nejlépe drží cenu vozy značek Volkswagen a Škoda. Po těch jsou Češi dychtiví nejvíce. Na druhé straně žebříčku jsou automobily, na jejichž čelní masce se skví logo automobilky Hyundai. Ceny korejských vozů jdou dolů podstatně rychleji.
Původní ceny automobilů značek VW a Škoda v prvních pěti letech neklesají pod polovinu původní ceny. Pětiletá škodovka stojí průměrně 57 % původní ceny a za VW zaplatíte kolem 63 procent. Ceny ojetin se přehoupnou pod magickou hranici 50 % až po šesti letech.
Prudký pokles běžných značek ustává po prvních čtyřech až pěti letech. Ceny jdou každoročně dolů o deset procent a až poté se ustálí na 60 – 40 % původní hodnoty. Samozřejmě klesají i nadále, ovšem mnohem pomaleji (o cca 2 – 3 % za rok).
Poněkud odlišná situace panuje v segmentu luxusních modelů. Bazar automobilů Výhybka doporučuje koupi prémiového vozu po 6 až 8 letech, právě tak dlouho razantně klesají ceny.
Na celkovou cenu vozů má vliv typ motoru (diesely stojí až o 40 více oproti benzinové variantě) a přítomnost automatické převodovky. Logicky záleží také na stupni výbavy. Připlatíte si za pohon všech kol či vyhřívaná sedadla. Naopak se nemusíte bát, že by se na částce podepsala klimatizace nebo ABS.