Firmy neustále hledají a zkoušejí nové cesty, které by jejich produkty a služby dostaly k co největšímu počtu lidí. Byť jde někdy o vysoce účinné reklamní kanály, nemělo by se zapomínat ani na starou dobrou klasiku, která na poli marketingu na své efektivitě neztrácí ani po stovkách let. Řeč není o ničem jiném než o plakátech. Pojďme si představit pět nejpádnějších důvodů, proč tomu tak je.
Obsah článku
1. Cenová dostupnost
Televizní a radiové vysílání, internetové bannery, billboardy nebo třeba polepy na firemních autech. To vše jsou poměrně účinné reklamní nástroje. Co se však týče ceny, představují znatelnou zátěž pro firemní rozpočet.
Jednostranný plakát ve standardních rozměrech vás ovšem vyjde doslova na pár korun. A to i za předpokladu, že jej necháte opatřit povrchovou úpravou zvyšující odolnost plakátu. Z tohoto důvodu své podnikání jednostrannými plakáty propagují jak malí živnostníci a začínající firmy, tak nadnárodní společnosti.
2. Jednoduchá cesta k cílové skupině zákazníků
Další výhodou plakátů je, že je v případě potřeby snadno dostanete k vybrané cílové skupině. Propagujete-li prostřednictvím plakátů slevovou akci hypermarketu, není třeba vyhledávat specifické lokace pro jejich výlep. Nakupovat chodí všichni bez výjimky.
Když však oznamujete, že otevíráte novou kavárnu s dětským koutkem, můžete plakáty vylepit pouze na strategická místa, jako je okolí školek a dětských hřišť, kde se často pohybují lidé z vaší cílovky. Díky tomu není třeba zadávat tisk plakátů v takovém nákladu, a vy tak můžete i ušetřit.
3. Efektivita
Na jednostranný plakát dostanete tolik informací, kolik jen bude potřeba. Text na jednostranném plakátu může být doplněn taktéž obrázky a dávat tak dohromady celek, který kolemjdoucí zaujme na první pohled. Proto je design plakátu tolik důležitý pro jeho účinnost.
Výhodou je ale i to, že jakmile budete mít pocit, že se vaše reklama stala okoukanou, můžete si se vzhledem posteru pohrát a vytvořit kousek, který bude pro potenciální klienty opět svěží a atraktivní.
4. Nonstop propagace
Pokud si objednáte reklamu v televizi nebo v rádiu, váš reklamní spot spatří světlo světa jen několikrát denně na pár desítek vteřin. Zaplatíte-li si internetový pop up banner, zobrazí se obvykle v rámci personalizované reklamy prohlížeče jen určité skupině internetových uživatelů. A umístit svou reklamu na vícero billboardů na hlavních silničních tazích by vás mohlo zruinovat. Plakáty však vaše produkty či služby propagují na stovkách míst, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu bez ohledu na denní dobu, státní svátky nebo třeba počasí.
5. Kreativitě se meze nekladou
Pokud si myslíte, že jednostranné plakáty vypadají na chlup stejně, pletete se. Profesionální tiskárny vám totiž dokážou vytvořit postery zcela jedinečného vzhledu. Vybírat si můžete z různých rozměrů, tvarů a papírů. Přiobjednat navíc ale lze třeba i povrchové zušlechtění, které zafixuje pestrost barev a ostrost tisku a prodlouží životnost plakátu. Je tedy pouze na vás, jak originální váš propagační plakát bude.
Zdroj obrázku: KOKTARO / Shutterstock.com