S přechodem prakticky všech firem do onlinu vzrostla také poptávka po zkušených PPC specialistech, které umožní to, aby byla společnost jako první ve výsledku vyhledávání při zadání konkrétního klíčového slova. Pokud i vy chcete přejít na tuto stranu barikády, na které budete využívat sílu PPC reklam, je zapotřebí si vybrat ze tří možností, které se vám nabízí. Inhouse řešení tohoto typu propagace, online marketing agentura nebo oslovení specializovaného freelancera. Co je ta nejlepší cesta?
Obsah článku
Inhouse řešení ve velkých společnostech
K takzvanému „inhouse řešení” přistupují například v mnoha velkých společnostech, kde si interního pracovníka či specialistu na PPC reklamy mohou dovolit. S tímto typem řešení se setkáte například u společností, jako je Alza.cz nebo Mall.cz.
Pro mnoho lidí je toto řešení nejvhodnější hlavně z toho důvodu, že se domnívají, že alespoň se o interních věcech ví pouze v interním kruhu, ve skutečnosti se s tímto však pojí velké riziko, a sice riziko s odchodem zaměstnance. Pokud se totiž rozhodne zaměstnanec odejít (nebo ho z nějakého důvodu pustíte), budete muset shánět někoho jiného a chvíli vám PPC reklamy mohou stát.
Online marketingová agentura pro zajištění plného servisu
V současné době je jedno z nejlepších řešení oslovit nějakou externí online agenturu. Důvodem toho je fakt, že nemusíte korigovat zaměstnance a že si hradíte za službu, kterou vám někdo jiný zprostředkuje. Pokud dojde v agentuře k vypadnutí nějakého člověka, není to vaše starost a nebude ani poskytovaná služba nijak narušená.
Velkou výhodou online marketingových agentur je především fullservisové řešení. Pokud se poptává nějaká agentura, umí nejen zajistit PPC, ale také i spravovat sociální sítě, e-mailové kampaně nebo copywriting.
Freelancer, když chcete ušetřit
Obecně se však velmi často velké společnosti přiklání k freelancerům, a to především z toho důvodu, že se chce ušetřit. U freelancerů najdete několik typů (existují jak začátečníci, tak špičky v oboru). Obvykle fungují externě na smlouvu, ale také se uzavírá spolupráce pouze na základě domluveného prostřednictvím e-mailové komunikace.