Reference jsou alfou a omegou úspěšného byznysu. Hodnocení firem nebo shrnutí firemních zkušeností je nejen možností, jak získávat zpětnou vazbu, ale jak se také neustále zlepšovat nebo zjistit, na čem společnost reálně je. Navíc je to skvělá možnost či pomoc, abyste se utvrdili v tom, zdali jsou lidé s vašimi službami spokojení či nikoliv. Tím, že obdržíte nějakou zpětnou vazbu si můžete podpořit budování vašeho brandu.
Reference jsou k nezaplacení
Řada podnikatelů se domnívá, že reference nejsou zapotřebí, že na nich úplně nezáleží, ale opak je pravdou. Hodnotná reference je klíčem k tomu, abyste vybudovali úspěšný brand. Jak již bylo zmíněno, pomůže vám zjistit, zdali jste dobří v tom, co děláte, případně vám pomůže získat důležité podněty vhodné pro váš další posun a růst.
Poslední průzkumy mluví jasně. I když si řada lidí myslí, že reference nejsou čtené budoucími zákazníky, opak je pravdou. Právě recenze jsou čtené a dle nich se rozhoduje až devadesát procent klientů o tom, jestli u dané společnosti nakoupí nebo jestli si raději najde nějakou jinou firmu, které se rozhodne svěřit.
Tím, že se získávají reference se také získává pomyslný štítek toho, že jste zákazníky ověření. A to se době vyjímá prakticky kdekoliv.
Ospravedlnění budoucích nákupů
I z pohledu psychologického mají reference svůj dopad. Právě ty jsou ospravedlněním toho, proč vlastně nakupujeme. Četl jsem na internetu, že jsou s tím lidé spokojení, budu určitě i já, typická zpětná vazba, která umocňuje člověka v rozhodnutí koupit danou věc, i když ji reálně ani nepotřebuje.
Člověk je tvor společenský a potřebuje své nákupy omluvit, stejně jako velmi často potřebuje omluvit i jiný ze svých kroků. Abyste tedy formovali svou společnost, žádejte o zpětné vazby, které by měly být v nejlepším případě krátké, konkrétní, kladné a měly by vzbuzovat pozitivní emoce.