Bez PPC reklamy dnes téměř nemůžete fungovat, pokud na internetu chcete být vidět. Je to jedna z nejúčinnějších forem reklamy dnešní doby. Na internetu tráví čas denně většina české populace. A s PPC lze poměrně snadno zacílit na ty, které budou vaše produkty či služby zajímat.
PPC reklamy jsou oblíbené zejména proto, že při nich platíte za proklik. Pokud si člověk reklamu jen prohlédne a neklikne na nic, vás to nic nebude stát. Nicméně až tak jednoduché to není. Spousta lidí utrácí za PPC kampaně zbytečně moc peněz. Nevědí totiž, podle jakých metrik vybrat tu nejlepší kampaň, do níž se vyplatí investovat.
Obsah článku
Jak poznat nejvýhodnější kampaň?
Mnohdy se lidé orientují podle míry prokliku, tedy počtu uživatelů, kteří reklamu viděli, ku počtu těch, co na ni klikli. Metrika je to jednoduchá, nicméně řídit se jen podle ní není příliš výhodné. To, že člověk klikne na reklamu, totiž ještě nic neznamená. Daleko důležitější je, jestli u vás pak něco utratí. Abyste tohle mohli sledovat, musíte mít nastavené měření konverzí. Velké množství kampaní ho nastavené vůbec nemá, pak je vyhodnocení jejich úspěšnosti prakticky nemožné.
Vaším hlavním cílem je prostřednictvím PPC zvýšit své příjmy
PPC reklamy něco stojí. Vy je ale platíte proto, abyste vydělali. Dobrá reklama vám tedy musí především zvýšit příjmy – mělo by vás zajímat i to, kolik zákazníci při jednotlivých konverzích utratí.
Bezmyšlenkovité nastavování kampaní nemá smysl
Co si budeme povídat, málokdo se v kampaních šťourá natolik, aby zvládal sledovat potřebné metriky a vyhodnotit nejúspěšnější kampaň. Máte-li chuť, pusťte se do toho. V opačném případě bude lepší najmout si na správu PPC kampaní odborníky. Ti zvládají všechny běžné reklamní systémy, jako jsou AdWords, Sklik a Etarget, navíc vám mohou nastavovat i reklamu na Facebooku. Zkuste to u PPC Profits, kde novým zákazníkům dávají kredit do AdWords ve výši 1000 Kč zdarma.