Chystáte-li se uspořádat svou první konferenci, pak vám jistě přijde vhod několik praktických tipů, díky kterým náročný úkol zvládnete zase o něco lépe. Je logické, že se jakožto pořadatel budete snažit šetřit náklady, neboť konference patří k finančně velmi náročným akcím. Přesto jsou položky, na kterých by se příliš šetřit nemělo. Více se dozvíte na následujících řádcích.
1) Konferenční prostory
Vhodně zvolené konferenční prostory jsou základním kamenem úspěchu. Měli byste si pronajmout sál s dostatečnou kapacitou a dobrým technickým zázemím. Účastníci jistě ocení, když budu moct využívat zásuvky a WiFi.
Samozřejmě nejste povinni rezervovat honosné prostory v luxusním hotelu, ale na druhou stranu vám může pořádání konference v příjemném prostředí přilepšit v celkovém hodnocení. V případě některých akcí je však přímo žádoucí, aby pořadatel zvolil prestižní místo.
Dalším důležitým kritériem je dobrá dopravní dostupnost. Snažit se ušetřit na pronájmu konferenčního sálu za cenu, že se hosté budou muset trmácet „až na kraj světa“, rozhodně není dobrý nápad.
2) Občerstvení
Konference bez dobrého jídla a pití nemůže dopadnout dobře. Nechcete-li v recenzích sklidit negativní ohlasy, pohlídejte si, aby měli hosté co do žaludku.
Spoustu starostí vám ušetří cateringová agentura, anebo ještě lépe personál hotelu, ve kterém akci uspořádáte. Nezapomeňte však ani na dostatek vegetariánské a veganské stravy. Příznivců zdravého způsobu stravování přibývá a byla by ostuda, kdyby se stoly prohýbaly pod náporem živočišných produktů, ale chyběla na nich rostlinná strava.
Samozřejmostí by měl být také pitný režim. Na konferenci nesmí dojít především káva!
S ohledem na výše uvedené se jako dobrá volba jeví například hotel Praha Belvedere. Čtyřhvězdičkový komplex nabízí kapacitu pro několik set osob a prvotřídní služby včetně cateringu.